Thursday, June 26, 2008

Как GET.BG ме изгубиха като клиент

Случката е следната. Влизам днес в сайта на GET.BG (Интернет Хипермаркет) и си избирам един артикул. Добавям го в потребителската си кошничка, попълвам старателно всички необходими данни - адреси, телефони и т.н. и накрая си плащам продукта, чрез системата epay с дебитната си карта.

Дотук - чудесно. Седя и си чакам моя така желан артикул да пристигне, когато звъннва телефона ми. Както предположих обаждат се от GET.BG, но не за да потвърдя поръчката или за да ме питат кога ми е удобно да ми я донесат, а за да ми съобщят че искания от мен артикул не е в наличност в момента.

След като се отърсих от разочарованието, попитах какъв е реда в такива случаи, при което любезно ми се предлага да си избера нещо друго !? Естествено, отказвам вежливата покана и предлагам да ми върнат парите. След като дамата неохотно се съгласи, се разделихме. Седя аз и чакам понякакъв начин парите да ми се върнат, но това не става. Малко поизнервен се свързвам с тях и ги питам, кога все пак ще ми ги върнат парите и по какъв начин ... Отново ми се обажда служителка от фирмата, която ми обяснява че има проблем с моята микросметка в epay и затова не можели да ми преведат парите. Е ... добре че не съм индианец и успях да противодействам, след 5 минути съвещание с колегите се оказа че проблема е при тях. След още 5 минути парите ми бяха преведени по микросметката в epay.

Какъв е проблема ли ? Първо, не смятам че е коректно аз да плащам за нещо, което те не знаят дали имат в наличност. Редно е да поддържат актуална информация за наличностите на различните продукти към момента. Или най-малкото момента с плащането на поръчката да е след като те ръчно проверят дали могат да ми продадат продукта. Поставих този въпрос през представителя на GET.BG, при което ми се отговаря с "Да, при нас информацията се актуализира всеки ден! Просто днес е станало някакво объркване." На това естествено не можах да повярвам, първо защото не за първи път се оказва, че нямат наличност и второ защото не мисля че да актуализираш информацията всеки ден е достатъчно за уважаващ себе си магазин.

А какви са неудобствата? Всеки трансфер на пари, които се прави от epay се облага с такса (процент от стойността на трансфера). Тоест когато платих сумата по поръчката аз плащам и на epay, които естествено не ми връщат парите когато GET.BG няма наличност. Освен това, парите ми бяха върнати в микросметката ми. За да ги върна в дебитната ми карта (където си бяха), трябва да направя още един трансфер, който отново плащам аз.

Като за край, наскоро ми попадна статистическо проучване според което потребителите пазаруващи онлайн са на последно място в Европа по брой. Еми да! Така че, докато обслужването е на такова ниво. И колкото и да съм отворен за нови изживявания, няма да пазарувам повече този интернет магазин, докато не започна да виждам дали продукта ще ми бъде доставен или не.

Резултата от цялото това упражнение: половин загубен ден, няколко лева назад и аз отново трябва да си търся продукта, който искам!

26 comments:

Anonymous said...

Поздравления за материала. Крайно време е потребителя да надигне глас. България сигурно е единствената държава, в коята клиента няма право на нищо. И днес закупувайки фотоапарат от Технополис, попитах за тридневния период, в който мога да върна стоката ако има проблем и консултанта съвсем хрисимо ми обясни, че това било невъзможно и да се обърна към сервиз директно. Лъжат хората, а те не си знаят правата много добре. Има си Закон за защита на потребителя, а там пише точно това. Верно, дори и да цитирате закона не е сигурно но поне ще има файда иначе ви взимат на къс пас...

Anonymous said...

Използвай наложения платеж, за какво ти е да плащаш предварително?

Anonymous said...

@Лъчезар, Абсолютно си прав. Хората не само че не си знаят много правата, ами те изобщо не ги знаят. Лошото е, че ако случайно решиш да си потърсиш правата, стават едни скандали от едни "любезни" търговци, че не е за разправяне. Сещам се за един случай отпреди повече от половин година, който Ирина Марудина беше описала в своя блог - за едни повредени СД-та от Технополис и за това как трябва да се процедира в такива случаи.

@anonymous, Защо да използва наложен платеж?! Все пак сме 2008 и е съвсем нормално да се разплащаш онлайн. Нали това е идеята - максимално бързо и удобно? Иначе, по-добре да не се правят електронни магазини и да караме по добрия стар начин.

Unknown said...

@Лъчезар: Прави си, много търговци печелят от части от това, че хората не им се занимава да си търсят правата или просто не ги знаят.

@Anonymous: По принцип така правя, но в случая прецених че може да ме няма вкъщи когато решат да дойдат и могат да оставят пакета на куриера. Но както и да е ... факта че поддържат такова плащане, би трябвало да значи че е работещо

Anonymous said...

Поздравявам те за постинга и за смелостта да потърсиш правата си!!!
Според мен от get.bg са постъпили много глупаво и непрофесионално. На всеки се случва да не е винаги 100% на ниво, обаче е трябвало да ти предложат компенсация,която да те удовлетворява.

Anonymous said...

evala, che plastash online. za sujalenie e triabvalo da pomislish i da se setish che niama kak da imat vsichkite si artikuli na sklad. pozdrawi i che si se opravil tolkova burzo da si vzemesh parite. Az tala edno vreme iskah da si kupia edna klaviatura, sled niakolko online magazina si ia kupih ot rukovska.

Anonymous said...

И на мен се е случвало да поръчам нещо от гет.бг, да го платя и после телефони и разправии, докато ми върнат парите заради липсваща наличност. Слава богу парите са ми били връщани на момента. Друго гадно е, като си поръчаш 10 книги от една книжарница, платиш ги, а те ти носят 6 и рестото в едно пликче. Затова сега плащам само при получаване - така някакси идват и по-бързо доставките:). А на автора препоръчвам да си извади дебитна карта Маестро, за да не му се налага да минава през микросметка в ипей:)

Sky said...

Мен гет.бг ме изгубиха като клиент още преди 4-5 години. Поръчах си gsm от тях и ми връчиха един, който не искаше да се зарежда, после ми го змениха с един който ми угасна в ръцете. И с яко разправии и напук седене в офиса им цял ден ми върнаха парите, защото и това не искаха да направят.

mileff said...

На мен ми се случи също подобно нещо при пазаруване в техномаркет и го описах в блога си бях изумен колко хора смятат, че не било редно да връщаш стока и как съм нямал право да се оплаквам от ситуацията, само защото не живея постоянно в България?! Продавача и на мен ми каза това нямате право да върнете стока. Преди време можело да върнеш стока до 3дневен срок, но сега нямало закон?! това е статията ми

mileff said...
This comment has been removed by the author.
veli said...

според мен Емо трябва да зареже програмизма и да стане разследващ репортер :)

Unknown said...

За гет.бг и аз имам "положителни" впечатления, поръчах си аз билети за металика пред сцената 10 мин след началото на продажбата, спокойна, че ще имам билет, след 5 дена, когато всичко е разпродадено те ми се обадиха, за да ми кажат, че не са успяли да ми запазят билет! Когато пуснаха другите 1800 билета аз направих опита да си поръчам, но толкова "неочаквано" системата им просто не работеше. Написах им опланване и за двете случки отговорът беше от сорта на :"Какво не й е в ред на системата?" и нищо повече, нито здравейте, нито извинете нашата грешка.

Unknown said...

Еми явно начина им на работа е "Ако успеем да продадем нещо - продадем, ако не успеем на клиента сигурно му е все тая."

Само че далеч не е така.

Anonymous said...

Как ще има такс при плащане с EPAY?
Добре, недоволен сте, но поне не лъжете.

Unknown said...

Такса има при всеки превод в Епей, без значение дали е към Гет.бг или не. Естествено имам затова и съответния запис за преведените пари, ако сте толкова убеден.

И ще помоля служителите на Гет.БГ, които ходят по разни форуми и защитават фирмата си, поне да не оставят анонимни коментари, а да имат смелостта да кажат кои са! Така порастналите хора изразяват позицията си, а не като се крият.

Anonymous said...

Anonymous said...

Използвай наложения платеж, за какво ти е да плащаш предварително?

А имаш ли гаранция че в пакета няма да намериш една тухла ? Всички куриери изискват първо плащане и после ти дават пакета да го отвориш !

veli said...

@емо, "пораснал" се пише без "т" ;)

Anonymous said...

АЗ СЪМ ОТ GET.BG и при плащане с микросметка, както е при нас - НЯМА ТАКСА ЗА ПРЕВОД. ПРОВЕРЕТЕ и сайта на EPAY.BG. Знам, че е неприятно с това, че има стоки които не са налични. За съжаление вносителите не подържат наличности и не ни уведомяват когато дадена стока се изчерпа.
Можете да ни обвинявате в какво ли не, но никога не сме излъгали клиент или да сме му завлекли парите, както се опитвате да ни обвинят накои.

Anonymous said...

Проблемите ви с гет.бг щяха да са в пъти по-големи, ако ви бяха доставили исканите от вас стоки.. подозирам, че този саит зарежда от куфарни търговци - "гаранция" на стоките има само ако се разправяте 2 месеца по телефона и най-накрая отидете с пушка в мизерният им офис.. побеляха ми косите и изхарчих 80 лв. за телефон, за да си оправят бакиите.. Груби, незаинтересовани и некомпетентни служителки, но те са нищо пред "Шефа"...

Anonymous said...

Кажете за какво става дума, че искате да идвате с пушка?

Anonymous said...

Anaida
Аз как тогава получих 2 билета за металика още след 2 дена след като бяха поръчани от провинцията.Нямах никакви забележки,всичко беше точно и коректно.
Но неблагодарни и недоволни хора всякакви и навсякъде.. най-вече в България.Жалко,че има толкова завистливи/дразнители... просто жалко

Anonymous said...

А стига, бе! Колко прецакани имало. А аз мислех, че съм само аз. Хора, разпространявайте, както можете - трябва да го накажем този нещастник Теодор Павлович, който си мисли, че може да печели пари на гърба кроткия българин. Повече натиск! За да променим нещата в тази държава. Стига само сме мрънкали! Да действаме! ПЪЛЕН БОЙКОТ НА GET.BG!!!

beast said...

Нека и аз споделя своето мнение. В момента не мога да вляза в своя профил в сайта да ГЕТ.БГ, затова по спомени досега съм поръчал 4 телефона, 2 мемори карти, 2 билета за концерти и други дреболии. Единствения проблем беше, че веднъж вместо Нокиа 6600 ми пратиха 6500. Естествено ми го смениха и разходите бяха за тяхна сметка.

Иначе искам да коментирам и някой други неща по темата. Първо при плащане с дебитна карта Маестро или с микросметката в Ипей такса НЯМА. Ако толкова държиш да плащаш с Виза Електрон, такса има, но тя е за превода и е в полза на банката. Съответно ГЕТ.БГ като получат примерно 45 лв, ти връщат толкова, таксата не могат да знаят колко е, има ли я, няма ли я.

Има хора, които по цял ден висят по форуми и блогове и само пищят: "Навсякъде по света нещо си, само в България не е така". На всякъде по света хората имат по няколко банкови карти, точно за да избегнат таксите в един или друг случай, само ние тук искаме искаме с една мижава дебитна карта да плащаме всичко без такси, че ако може и с отстъпка.

И как мислите, че се обновява каталогът всеки ден? Доставчикът изпраща свой каталог на ГЕТ.БГ в случая, само че този доставчик захранва още пет виртуални магазина, а има в наличност 3 от въпросния артикул. Ако тази наличност се изчерпи още същия ден, да не мислите, че ще се обадят на всичките си клиенти да им съобщят. Просто ще изчакат до следващия ден, когато ще пратят новия каталог.

webtourist said...

Здравей.
Първо искам да ви кажа, че им правивите реклама. Дори да ви звучи невероятно всъщност е точно така.
Понеже исках да пазарувам от този магазин и реших да прочета в нета нещо по въпроса та да не вземат да ме излъжат нещо.
Единственото негативно нещо, което намерих беше това.
Ето аз какво разбрах:
1. Върнали са ти парите.
2. Не са ти продали некачествена стока.
3. Не са мошеници.
4. не са фантоми.
5,6,7 ....

8. Не знаят какво имат в наличност.
(голям прас).

Питах на 2-3 места още за тези преди да почна да поръчвам от тях и никой нищо лошо не каза.
Похвално е , че си търсиш правата до край но ако оставим този незначителен за мен проблем (че нямат наличност) аз ще пазарувам от тях, защото знам, че и другите магазини не държат огромни складове.
всъщност те нямат никакви складове ами са 2 лелки и един чичко които получават и обработват поръчките.
След това взимат стоката от вносителя и я карат на адрес.
Вносителя не му дреме те какво обещават в сайта си и винаги може да им даде грешна информация.

Хубавото на тези магазини е , че продават евтино и аз лично ще спестя 100 лв. ако взема от тях.

Риска, че ще загубя 2 лв. банкова такса е приемлив.

hosting.web.hosti said...

хостинг приложений хостинг http://hosting.miheeff.ru хостинг приложений

Unknown said...

Които има време и желание да чете по - долу е кореспонденция с г-н Павлович изявяващ се като някой от гет.бг.Накратко историята е следната. Изпратихме напълно работещ телефон но с лош външен вид и паднала батерия с искане за гаранционен ремонт. Оказа се че дори не са го занесли в сервиз за да се контастира падналата батерия.
Целия разговор е тук
http://www.bgizmama.com/internet-fraud/109