Saturday, June 28, 2008

За гейовете и хората

Днес приключи първото българско гей шествие. И то ме наведе към някой размисли.

Макар често да използвам думите гей и педераст като обидни аз всъшност съм много толерантен към хората с различни сексуални ориентации. Даже когато кажа на някой, че е гей значи не искам да го обидя кой знае колко, а по-скоро имам в предвид, че прави нещо не по начина по който би ми харесал.. но все пак не го мразя. :)

Аз нямам нищо против тези хора и наистина не разбирам как някой би могъл да има. Това е все едно аз да обичам сладолед Boss, a някой друг да си взима Magnum и аз да го мразя за това. Има хиляда причини поради които да мразиш мутрите, политиците, строителите, "инвеститорите"... но защо някой би мразил гейовете?!? Според мен причината за "омразата" на някой хора към тях е друга... когато осмиваш различните в едно общество ти ставаш "по-нормален" и това подсъзнателно те кара да се чувстваш добре.. да се чувстваш сякаш всичко ти е наред и че има някой, който е по-зле от теб.

Моите впечетления са, че гейове като цяло са доста интелигентни хора, както тук, така и в чужбина. Другото нещо заради, което им се възхищавам е това, че имат смелостта да защитават различната си ориентация и да се сблъскват с предрасъдъците на една пародия на "гражданско общество" изградено от овце. Това е нещо невероятно трудно, така че тези хора много често са мъже повече от много "нормални" мъже.

Другото нещо, което беше супер жалко.. но нормално за нашите географски ширини беше това как всички политици в купом наплюха гей шествието. Това беше поредния евтин популистки трик да кажеш, че си против нещо, за което така или иначе всички са против. Естествено няма нищо по-лесно от това вместо да отговаряш на въпроса защо са ни спрели парите по евро фондовете.. да кажеш, че гей парада е гадно нещо. Жалките лумпени наричаши себе си националисти (Атака, Расате и другата сган) също използваха момента да привлекат внимание върху себе си. При липсата на каквато и да е ставаща политическа платформа такива прояви са манна небесна за тях да закачат малко телевизионно време.

2 comments:

veli said...

Мдаа ... очаквайте следващия месец парад на зоофилите; да се готвят педофилите и некрофилите

KoCaM said...

Ама ти сериозно ли не виждаш разликата между гейове и некрофили, подофили, зоофили? Във втората категория единия субект не е наясно какво става за деца или животи, апри некрофилите е гавра с труп. Толкова много ли са отвратителни че трябва да им се забрани да излизат на улицата? Или пък нарушават закона по някакъв начин?!