Thursday, June 21, 2007

Proof Dropping

Proof Dropping е метод за подготовка за торетичен изпит използван от мен. Макар да не съм първият човек, който го ползва аз му измислих това готино име и сега даже ще го дефинирам формално. :)

Proof Dropping представлява алгоритъм за монотонно нарастващо изпукане на доказателствата към темите, когато времето до изпита почва да намалява. Той може да бъде категоризиран като "алчен алгоритъм" или алогритъм при който се постигат не оптимални резултати, но все пак задоволителни, но за много по-малко време. Разбира се трябва да се отбележи, че понякога алгоритъмът не само няма да ни даде най-добрия резултат, а ще ни даде най-лошия.

2 comments:

Unknown said...

Ми аз не разбрах от написаното какво точно се прави по алгоритъма ти, ама май от тебе или Косъма чух няква такваз цака на заучаване на най-важната теорема + доказателство на всяка итерация на темата и след тва изяждане на първите 10 теми като 100% сигурно да се падне 1 от тях -> за тфа ли говориш? :)

Dancho said...

Иха.. явно съм успял да го дефинирам наистина "формално" щом не се разбира. :)

Казано не-формално идеята е ,че в началото си надъхан и си учиш темите както си трябва и както преподавателя би искал да ги учиш... НО по едно време ти писва/измързеляваш се/нямаш време и почваш да пропускаш все повече от доказателствата като по последните теми вече трудно може да се каже, че знаеш нещо. :)