Sunday, May 20, 2007

Защо е важно да се гласува (Данчо)

Днеска бяха изборите за евро депутати. Изборната активност беше рекордно ниска. ГЕРБ, БСП и ДПС имат равни резултати като най-много май ще имат ДПС!

Първо искам да изложа какво според мен си мислят хората и как това не е вярно.

  • Като не гласуваш, не правиш избор.
Това естествено не е вярно защото когато ти не гласуваш, гласът ти се разпределя между партиите с най-много гласове. В нашия случей ти си гласувал с 1/3 глас за БСП, ГЕРБ и ДПС. Ако всичките са ти еднакви... разбирам.. но ако някои те дразни повече от другите - лошо защото ти гласува за тях! Честито!

  • Когато не гласуваш ти показваш колко много си разочарован от политиката в България и на всички политици им е супер гадно и ронят големи, топли сълзи.
Ми всъщност... НЕ. На тях според мен им е супер оферта да не гласуваш защото партии като БСП и ДПС си имат твърд електорат и твоя непуснат глас се разпределя между тях. В случей, че не те кефи идеята да те управляват хора с турски имена, които едва ли знаеш какво значат на български - много лошо защото ти гласува за тях! Честито!

Защо е хубаво ВИНАГИ да се гласува.

Защото дори "всичките да са маскари" винаги ще има някой, които са ти много по-противни от другите и единствения начин да им стане гадно е като гласуваш. Ти може и да не заживееш по-добре но тях ще им стане гадно.. което както знаем е най-важното. :)

2 comments:

KoCaM said...

Доста добре казано, трябва някой да обясни на хората точно това! макар че не се сщам точно кой и как би могъл. Съществува идея - да се направи задулжително гласуването, макр че на мен ми се струва някак прекалено. Някой ако има по-умерени идея моля да сподели.

Unknown said...

Аз лично съм невероятно разочарован от тия избори и по-специално от хората, които НЕ ГЛАСУВАТ.

И вече идеята гласуването да е задължително, хич не ми изглежда лоша. Въпреки че ми е странно, кой ще след за изпълнението. Поне НЕЕТНИЧЕСКАТА партия ДПС, няма да печели толкова гласове.

Странно ми е, защото хората около мен, не се сещам някой, който да не е гласувал, а всъщност се оказва че от четири души само един отива да гласува ...

И защо ДПС не е обявена за антиконституционна партия ?