Saturday, October 4, 2008

На учителя с любов

Не знам до колко имате идея какво става в училищата днес. Този материал показва жестоката истина. Имах известни идеи, но е друго човек да ги види "на живо". Нещата се забелязват и в университета, говоря специално за ФМИ, не толкова като отношението към преподавателите, колкото до желанието на хората да учат.

Мен лично репортажа ме кара за пореден път да мисля искам ли да имам деца в България. Интересно ми е какви отзиви ще предизвика у вас.

Дано линка не изгуби валидността си...

Гледай

3 comments:

Unknown said...

Тъкмо го изгледах и съм в потрес ... Не мога да повярвам, че за четирите години, от които съм завършил може толкова да е деградирало положението. Прилича на тези американски филми, в които идва нов учител в класа и се среща с някакъв клас малки гангстерчета и после ги вкарва в правия път ... Само дето няма щастлив край.

Колкото до това дали искаме деца в България, не мисля че мястото е от значение. Тези деца са зле възпитани, вярно е че ако пък си добро дете - в такова училище ще си като в ад, но съм сигурен че има и училища с доста по-отбрани деца.

Имам предвид че бягството от проблема в случая, далеч не би било решение - напротив.

По-интересното е че тези деца не бяха в гимназия или университет, а в основно училище. Тоест на този етап не се предполага че сами трябва да са си изградили визия за бъдещето, да имат желание да учат и т.н. И ние като бяхме малки не искахме да учим.

Проблема е че родителите им не са успели да ги мотивират. Нагласата в семейството според мен е такава че родителите с детето заедно трябва да се опитат някак си да излъжат системата и всичко да отмине, а не би трябвало да е така.

Все пак подозирам че в репортажа има известна доза режисура. Като например, нарочно е избрано "пропаднало" училище ... Ясно ми е че положението е зле, но силно се съмнявам че е толкова зле навсякъде. Най-малкото и заради личните ми наблюдения

Dancho said...

Според мен Да родителите не са ги възпитали, но Не не е това проблема. Проблема е, че образованието е в лошо състояние. На много места преподават някакви злета защото това е единственото което може да се намери за тези пари. Дисциплина няма, оценките се пишат на колограм.. и все високи, родителите си мислят, че децата им се справят а те стават някви злета.. и не могат да си намерят работа.. и почват да преподават.. и така. :) Ама то да беше само образованието.. с мед да го намежеш! :)

hosting.web.hosti said...

хостинг приложений хостинг http://hosting.miheeff.ru хостинг приложений